Optymalizacją stron internetowych nazywa się dostosowanie, czyli inaczej zoptymalizowanie ich kodu, treści oraz grafik albo całej strony. Czynność przeprowadza się przede wszystkim w celu poprawy wygody użytkowania strony, zwiększenia jej użyteczności, a także jako wsparcie w pozycjonowaniu.
Zgodnie z badaniami nawet około 80% potencjalnych klientów trafia na strony firmowe z wyszukiwarki Google, dlatego też optymalizacja najczęściej ma miejsce pod kątem działania tej właśnie wyszukiwarki, która jest również najpowszechniej używana. Dzięki prawidłowo przeprowadzonej optymalizacji strony internetowej możliwej jest wówczas uzyskanie wyższych pozycji w wyszukiwarce, a tym samym większej liczby klientów.
Zatem optymalizacja strony internetowej jest kluczowym procesem, który powinien dotyczyć każdej strony internetowej, której właściciel chce, aby była wyróżniała się ona wysokim ruchem i dawała coraz lepsze wyniki finansowe. Jednocześnie również wydatki poniesione na płatne reklamy, na przykład na AdWords mogą być niższe, gdyż dobra pozycja strony powoduje, że użytkownicy łatwo ją znajdują.
Optymalizacja strony internetowej, jak wspomnieliśmy już na wstępie, odbywa się na różnych płaszczyznach, dlatego też trzeba podejść do niej kompleksowo, aby zabiegi te mogły spowodować, że strona będzie bardziej czytelna i jednocześnie widoczna dla robotów wyszukiwarek.
Optymalizując stronę internetową, powinniśmy przede wszystkich zwrócić uwagę na następujące aspekty:
tytuł strony – zaleca się żeby długość tytułu przekraczała 65 znaków. W tytule powinny znaleźć się najważniejsze słowa kluczowe danej podstrony.
description – zaleca się żeby długość tagu description nie przekraczała 160 znaków. W opisie powinno występować słowo kluczowe. Obecność słowa kluczowego w opisie strony spowoduje jego pogrubienie w wynikach wyszukiwania. Tym samym zwiększa się prawdopodobieństwo kliknięcia w dany wynik przez internautę. Zawartość opisu powinna jednak w większym stopniu skupiać się na zachęceniu do odwiedzenia strony niż do uzyskania korzyści pod kątem SEO.
przyjazne adresy URL – przyjazne URL to unikalne adresy stron WWW, które krótko określają ich zawartość oraz są zrozumiałe i łatwe w odbiorze dla użytkowników. Adresy te pozytywnie wpływają na wzrost pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Jest to spowodowane tym, że zawierają one na ogół słowa kluczowe, co jest pozytywnie odbierane przez wyszukiwarki.
unikalność treści – treść na stronie powinna być unikalna, dlatego też nie powinna być ona skopiowana z innych stron internetowych. Treść skopiowana nie będzie traktowana na równi z treścią unikalną, co przenosi się na pozycję strony, gdyż jest ona wtedy miej wartościowa dla użytkowników.
słowa kluczowe – dodatkowo także treść powinna zawierać słowa kluczowe, które służą do pozycjonowania. Powinny być one rozmieszczone w odpowiedniej liczbie, aby strona nie była nimi przeładowana. Przy doborze słów kluczowych trzeba pamiętać o tym, aby nie były one zbyt ogólne, a przy tym dobrze odzwierciedlały zawartość strony internetowej.
struktura linków wewnętrznych – są to linki, które prowadzą do innych miejsc na stronie internetowej, także powinny być one poddane optymalizacji, ponieważ wtedy zarówno użytkownicy, jak i również roboty wyszukiwarek mogą poruszać się po nich najwygodniej. Linki powinny mieć postać tekstową i być logicznie rozmieszczone.
grafika na stronie – optymalizacja grafiki prowadzona jest przede wszystkim pod kątem wagi plików oraz ich jakości, aby strona wyświetlała się możliwie jak najszybciej, a przy tym była estetyczna, dlatego też najczęściej w tym celu modyfikuje się rozmiary grafiki, wykorzystuje się kompresję obrazów oraz określone ich pliki. Także nie można zapominać o podpisywaniu obrazów, co jest ważne dla robotów sieciowych.
Jeżeli szukasz specjalistów w dziedzinie optymalizacji strony internetowych, w SEOINVEST jesteśmy całkowicie do Twojej dyspozycji. Prowadzimy profesjonalne działania skoncentrowane na optymalizacji stron internetowych, a także zajmujemy się ich pozycjonowaniem. Zapraszamy do skorzystania z naszych usług!