Co to jest marketing szeptany
Nic nie roznosi się szybciej, także w przestrzeni wirtualnej, jak plotka – to właśnie na niej bazuje marketing szeptany, który stosowany jest bardzo szeroko w promocji różnego rodzaju stron internetowych, produktów oraz usług.
Marketing szeptany to działania marketingowe, które skupione są na dotarciu z informacją do odbiorcy za pośrednictwem przekazu wyglądającego na spontaniczny, niewymuszony. Najczęściej bazuje on na dyskusji, filmach lub też artykułach – wówczas osoba prowadząca marketing szeptany mimochodem wspomina o konkretnych ofertach.
Z marketingiem szeptanym jest także powiązany buzz marketing – ma on za cel wywołanie dyskusji konsumentów na temat określonego przedmiotu, wokół którego koncentruje się akcja marketingowa. Jest on wobec tego „robieniem szumu” wśród osób, które byłyby zainteresowane skorzystaniem z danej oferty. Również w tym kontekście spotykamy się z efektem wirusowym – techniką marketingową, która ma na celu wywołanie jak najszerszego rozpowszechnienia się danej informacji, na przykład z pomocą wideo, wiadomości tekstowych, gier.
Zalety marketingu szeptanego:
- pozwala na nieinwazyjne, niezobowiązujące, spontaniczne przekazanie informacji na temat akcji promocyjnej szerokiej gamie potencjalnych klientów
- bazuje na sile rekomendacji, dlatego też jest bardzo skuteczny w promocji różnych produktów czy usług
- przystępna cena prowadzenia akcji marketingowej, dlatego też reklama dostępna jest praktycznie dla każdej firmy
- dzięki niemu możliwe jest kreowanie pozytywnego wizerunku marki, ale tylko wtedy, gdy promocja zostanie przeprowadzona prawidłowo, ponieważ w przeciwnym przypadku może odnieść odwrotny skutek
Oferta
Nasza firma oferuje kompleksowe usługi w zakresie marketingu wirusowego – zajmujemy się przygotowywaniem wartościowej treści oraz umieszczaniem jej w internecie. Również przeprowadzamy analizy w celu dobrania najbardziej optymalnych rozwiązań i monitorowania wyników.
Zapraszamy serdecznie do skontaktowania się z nami w celu uzyskania dodatkowych informacji o usłudze marketingu szeptanego.